LET'S GET TO NEXT.
מאות תפקידי הייטק וטכנולוגיה בחברות המובילות בארץ מחכים לכם. שדרגו את עצמכם לתפקיד הבא בקריירה.
דף ראשי » מגזין הייטק » ירידי תעסוקה
left right
close

ירידי תעסוקה

הכנה לקראתם ויתרונותיהם

אתם יודעים כמה חשוב לעשות Networking על מנת להגיע לפינות חבויות ומידע על שוק העבודה שאינו בהכרח גלוי עדיין; וירידי תעסוקה יכולים להיות מקום נהדר להרחבת הרשת שלכם.

במקום להגיע ליריד תעסוקה במטרה להשיג ראיון, נסו ללכת במטרה לעשות נטוורקינג ולפגוש כמה שיותר אנשים חדשים.
יריד תעסוקה הוא כמו חנות ממתקים המלאה באנשי קשר הקשורים לתחום בו בחרתם לעסוק. הוא מלא כולו באנשים שיכולים, בעתיד, להפוך לקולגות שלכם. ייתכן ואפילו תוכלו לפגוש מנטור פוטנציאלי ביריד תעסוקה.
בואו מוכנים– ודאו שאתם מביאים אתכם קורות חיים, כרטיסי ביקור (אם יש) והצעת ערך מוכנה (הצעת ערך היא מעין תיאור קצר על עצמכם הכולל יתרונות והישגים. מטרתה להבהיר לשומע כיצד אתם יכולים לעזור לו).
הכי חשוב להגיע מוכנים לדבר ולשאול הרבה שאלות.

לפני היריד:

לפני שאתם מגיעים ליריד, וודאו שאתם יודעים אילו חברות / מעסיקים מתכוונים להשתתף ועשו מחקר!
בררו אילו חברות מעניינות אתכם ואז התאימו את הצעת הערך לצרכים שלהם, מה תוכלו להשיג בחברה שלהם ואיזה ערך אתם מביאים אתכם. הביאו את קורות החיים שלכם למקרה ותתבקשו לספק אותם (וודאו כי אתם כוללים בקורות החיים גם קישור לפרופיל הלינקדאין או לאתר שלכם אם יש כזה).

עכשיו, כשאתם כבר מוכנים, נסו לאמץ דרך פעולה קצת שונה.
במקום לבקר בדוכן אחרי דוכן ולחלק את קורות החיים שלכם, נסו לדבר באמת עם האנשים בדוכן ולהעביר להם את הצעת הערך שלכם, אם בצורת שיחה או באופן כתוב. נסו לצמצם את ההצעה לכ-30 שניות ודאגו לציין בה את ההישגים שלכם ומה אתם יכולים להשיג עבור החברה. מעסיקים תמיד מעוניינים לשמוע את שני הדברים הללו על מועמדים, אז זכרו שאין צורך לספר את כל סיפור חייכם. ספרו להם מה שהם רוצים לשמוע.

ביריד:

התנהגות מקצועית ולבוש הולם הם חובה!
יריד התעסוקה הוא ההזדמנות שלכם ליצור רושם ראשוני על הרבה מאד אנשים וכך לפתוח הזדמנויות לאינטראקציה עתידית.
דברו עם כמה שיותר אנשים ושאלו את השאלות שהכנתם- שאלות מראות על הכנה מוקדמת, רצינות ועניין.
במידה והאדם שאתם משוחחים איתו אינו הפונקציה המקצועית שאתם מחפשים, נסו לגשש ולבדוק האם תוכלו לקבל את פרטיהם של איש / אשת הקשר המתאימים.
חשוב מאד – לכתוב הערות! בסוף היום ואחרי שדיברתם עם כל כך הרבה אנשים, הסיכוי לזכור עם מי בדיוק דיברתם הוא קלוש.
הודו לאנשים על הזמן שלהם ותשאלו מתי אתם יכולים ליצור קשר שוב.

אחרי היריד:

בדקו בסיכומים שכתבתם עם מי אתם יכולים ליצור קשר ועשו זאת. במידה והיו חברות שלא הספקתם לבקר, נסו לשלוח את הצעת הערך שלכם כתובה לחברה.
במידה וקיבלתם פרטים של איש / אשת קשר שלא היו ביריד, ייזמו קשר עם אותו אדם ושלחו לו/ה עותק של הצעת הערך שלכם ושל קורות החיים.

אחד מהכלים היעילים ביותר בגילוי הפינות החבויות של שוק העבודה היא הצעת הערך. היא יעילה במיוחד בהסבת תשומת הלב של מנהלים מגייסים לערך שאתם מביאים אתכם לחברה.
מחקרים בארה"ב הראו כי שליחה של הצעת ערך כתובה למקבל המתאים מביאה ל-85% הצלחה במציאת עבודה תוך 90 ימים.

אז ביריד הבא, נסו לחשוב אחרת…