LET'S GET TO NEXT.
מאות תפקידי הייטק וטכנולוגיה בחברות המובילות בארץ מחכים לכם. שדרגו את עצמכם לתפקיד הבא בקריירה.
דף ראשי » מגזין הייטק » נוכחות ברשת
left right
close

נוכחות ברשת

המותג האישי שלך

נוכחות ברשת, גם למחפשי עבודה.
מה עוד לא נאמר על הנוכחות ברשתות החברתיות ברשת? זה מחליף טיפולים פסיכולוגיים, עוזר לשמור על קשר עם ידידים רחוקים, טוב לקידום העסק ו…. זה יכול לעזור לך למצוא את העבודה הבאה שלכם. במאמר שלפניכם, כל הטיפים החשובים ליצירת נוכחות מקדמת זיהוי פוטנציאל העסקה איכותי, דרך הרשתות החברתיות.

השולטת בכתר – לינקדאין

הרשת החברתית הפופולארית ביותר היא פייסבוק, ועם זאת הרשת החברתית בעלת הקונוטציה העסקית הברורה ביותר היא לינקדאין. לינקדאין נמצאת בשימוש שכיח על ידי בעלי עסקים בארץ, והחשבונות באתר הם חשבונות בעלי אוריינטציה עסקית ברורה. אם כן, על מנת להגדיל את הסיכוי למצוא עבודה ברשת, אם אתם אנשי מקצוע המחפשים משרה בכירה – מומלץ לתת דגש על הקמה ותחזוקה של פרופיל עסקי בלינקדאין. אם הדגש במציאת עבודה הוא שונה (כמו עבודה מתאימה לאימהות, עבודה בעלת מאפיינים ייחודיים, וכדומה) – נמליץ לכם לשקול גם נוכחות בפייסבוק, ובפרט בקבוצות מתמחות במציאת עבודה ומעגלים עסקיים ברשת.

העבודה שיעשה מנהל הגיוס לפני הפגישה איתך

מנהלי גיוס רבים, במיוחד במשרות הנהלה, משקיעים זמן ללמוד אודות המרואיינים שלהם לפני פגישה. הדבר כולל, בין השאר, שיטוט ברשת וזיהוי אזכורים של המועמדים. אם המועמדים מתחזקים פרופיל משתמש ברשתות החברתיות, יש סיכוי טוב שמנהל הגיוס ינסה להבין מהם התחביבים, הבילויים, והנושאים המעניינים אתכם דרך הפעילות ברשתות החברתיות.
טיפ ראשון: אל תכתבו דברים אשר אינם מייצגים אתכם באור עסקי נכון. זה הזמן לעבור על הקירות שלכם ברשתות החברתיות בהן אתם פעילים ו"לסנן" החוצה את מה שאתם לא רוצים שמנהל הגיוס הבא שיראיין אתכם יראה. מעתה – השתדלו להשתמש ברשתות החברתיות כמנוף ייצוגי ועסקי להשגת עבודה.

מי שמשקיע, לא תמיד שוקע

זה הזמן לנער את האבק מפרופילי המשתמש הלא פעילים שלכם – במיוחד זה שברשת לינקדאין. ראו בזה השקעה עסקית ואפשרו לעצמכם תחזוקה יומית לפרופיל שלכם. בשלב הראשון, יש לבצע אופטימיזציה של הגדרות פרופיל המשתמש שלכם, כולל מילוי הפרטים העסקיים בהגדרת הפרופיל.
טיפ שני: חישבו מה המעסיק הפוטנציאלי שלכם מחפש – לינקדאין מאפשרת למעסיקים חיפוש אחר עובדים פוטנציאליים באמצעות ביטויי מפתח. לכן, העדיפו להשתמש בביטויים תחרותיים המתארים את כישוריכם בצורה אשר תאפשר זיהוי שלכם בחיפוש הבא של מנהל הגיוס. ותרו על סופרלטיבים או ביטויים שאינם קשורים לתחום (כמו "בעל ניסיון רב"), ובחרו ביטויים טכניים רלוונטיים, במיוחד בכותרת ובשדות מפתח בהגדרת החשבון שלכם.

תהיו נחמדים

בשורה התחתונה, כמובן, העניין ברשתות החברתיות הוא העברה של מידע ויצירת קשרים (או "נטוורקינג"). לכן, בנוסף לעדכון הולם של הפרופיל שלכם, חשוב להראות נוכחות ברשת. זאת, על ידי הוספת תכנים רלוונטיים, יצירת קשרים עם בעלי עסקים, ידידים, ואנשים בעלי מאפיינים דומים לשלכם, השתתפות בדיונים ובקבוצות עניין, ועוד.
טיפ שלישי: השג המלצות לינקדאין מאפשרת להוסיף המלצות לחשבון שלך, על ידי אנשים שעבדו איתך בעבר. לעיתים, על מנת להשיג המלצות כדאי להזכיר למכרים פוטנציאליים או אפילו לבקש מהם, להיכנס לרשת ולכתוב עליכם המלצה טכנית שתסייע לכם להתקדם בזיהוי המשרה המושלמת וקבלתה.

לסיכום
ההשקעה בנוכחות ברשתות החברתיות, ובפרט בלינקדאין ובפייסבוק, היא השקעה העשויה להפוך משתלמת, כאשר המעסיק הבא שלכם מתכונן לקראת הפגישה עימכם ומחפש מידע אודות הידע, הניסיון, והמאפיינים האישיים שלכם עוד בטרם הפגישה. כיום, ההשקעה בפרסום סטטוסים שישרתו את הרושם הראשוני שאתם מקווים להשיג במהלך ראיון העבודה יכולה "להקפיץ" את מועמדותכם לראש הרשימה (שהיא לא תמיד קצרה) לעבודת החלומות שלכם, ולאפשר לכם להעביר מסרים לארגון גם לפני המפגש עם מנהלי הגיוס.

בהצלחה!