LET'S GET TO NEXT.
מאות תפקידי הייטק וטכנולוגיה בחברות המובילות בארץ מחכים לכם. שדרגו את עצמכם לתפקיד הבא בקריירה.
דף ראשי » מגזין הייטק » ניהול הלחץ בעבודה
left right
close

ניהול הלחץ בעבודה

כך נקטין את הלחץ

הטלפון לא מספיק לצלצל, המיילים לא מפסיקים להגיע ואתם בקושי מצליחים לאכול ארוחת צהריים… נשמע מוכר?
בזמנים שלנו, אין פלא שרובינו מרגישים לחוצים בעבודה!

תסמינים של לחץ יכולים לכלול- דופק מואץ, כאבי ראש, כאבי שרירים, עייפות, קוצר נשימה, תשישות, שינויים במצב הרוח או שינויים בתיאבון. לחץ גם יכול להוריד את הפרודוקטיביות שלנו בעבודה, ולהערים קשיים על מערכות היחסים שלנו.

החדשות הטובות הן שאפשר לנהל את הלחץ, כך שנהיה בריאים יותר, יעילים יותר ולנהל יחסים טובים יותר עם העמיתים שלנו.

כדי לעזור, קיבצנו 5 טיפים שיעזרו לכם להקטין את הלחץ בעבודה:

סדרי עדיפויות

קל להיות המומים כשאנחנו מרגישים שאין מספיק שעות ביממה כדי לנקות את המשימות מה- "To-Do List" שלנו.
החליטו אילו נושאים דורשים התייחסות מידית והתמקדו בהם. אל תנסו לעשות את כל המשימות בעצמכם, במקום זאת- האצילו סמכויות במידת האפשר.

נקו את הבלאגן

עבודה בחלל לא מאורגן יכולה להקשות עלינו להתמקד וזה יכול להשאיר אותנו חסרי מוטיבציה. אנחנו יכולים למצוא עצמנו מבזבזים את הזמן בחיפוש אחר פריטים שאנו זקוקים להם להשלים משימה כלשהי במקום להשקיע את הזמן בהשלמת המשימה.
השליכו דברים שאין עוד שימוש בהם וודאו כי אלו שאתם כן זקוקים להם זמינים לכם בקלות.

שנו אווירה

נתקו עצמכם באופן זמני מהמצב המלחיץ ולכו למקום שקט ורגוע יותר. צאו להליכה קצרה או לחילופין, שקלו לעשות טיול קטן כדי לעשות סדר בדברים בהם אתם צריכים לטפל כשתחזרו למשרד. אם לא ניתן לצאת מהמשרד, נסו לבקר בקפיטריה או במטבחון. תופתעו לגלות עד כמה דקות ספורות של טיול יכולות לעזור להוריד את הלחץ.

מלאו מצברים

הקפידו לאכול צהריים וחטיפים בריאים.
במקום לאכול תוך כדי עבודה, ליד שולחנכם ומול המסך, קחו את הזמן לעשות הפסקה אמיתית- להתנתק מהשולחן ומהלחץ.

קחו הפסקה

קחו כמה דקות הפסקה על כל שעת עבודה. אפילו מכונות צריכות מנוחה מדי פעם!
הקפידו להשתמש בדקות שלכם בחכמה (ועל כך שמדובר אכן רק בכמה דקות…) – הסתכלו על מה שהשלמתם עד כה, תקראו משהו מעניין, או שוחחו לרגע עם עמיתים שאיתם אתם ביחסים טובים. רוב הסיכויים שההפסקה תעזור לכם להרגיש רעננים יותר כשתחזרו לעבודה.

על אף שייתכן והפעמים בהן אנחנו מרגישים לחץ בעבודה הן רבות, אנחנו יכולים ללמוד לשלוט בלחץ אם רק נתמקד בדברים אותם אנחנו יכולים לשנות כאן ועכשיו.