LET'S GET TO NEXT.
מאות תפקידי הייטק וטכנולוגיה בחברות המובילות בארץ מחכים לכם. שדרגו את עצמכם לתפקיד הבא בקריירה.
דף ראשי » מגזין הייטק » 10 צעדים לתפקיד ניהולי
left right
close

10 צעדים לתפקיד ניהולי

10 צעדי טיפוס

בקיאות ושליטה בתפקיד הן דבר חשוב כדי לזכות אתכם בהערכה במקום עבודה, אבל הן לא תמיד הדברים שיזניקו אתכם למעלה. אם אתם באמת מסוג האנשים ש"מכוונים גבוה", כדאי שתתחילו לתרגל את הצעדים שיעזרו לכם לטפס

כמה פעמים אמרתם לעצמכם שאתם בקיאים בתפקיד שלכם בדיוק כמו המנהל/ת שלכם, ואפילו יותר? כמה פעמים הרגשתם, שאם מישהו היה באמת מעריך את המקצועיות שלכם, הייתם כבר מזמן זוכים לקידום ? כמה פעמים חשבתם כך, ושאלתם את עצמכם למה בעצם זה לא קורה ?

ובכן, תפקיד ניהולי הוא לא תמיד פסגת השאיפות של כל אחד/ת מאיתנו. אבל אם אתם דווקא כן נמנים על אלה שרצים למרחקים ארוכים, וכן רואים את עצמכם כאנשים המכוונים גבוה, כדאי שתתרגלו לעצמכם כמה צעדים שיעזרו לכם בטיפוס לתפקיד הניהולי:

  1. הגדירו מראש נתיב קריירה ניהולי – השלב הזה הוא אולי מסוג הדברים שיש לתכנן מוקדם, עוד לפני שמתחילים את מסלול הקריירה (אבל כידוע, אף פעם לא מאוחר מדי, ועדיף מאוחר מאשר לעולם לא….). אם לא עשיתם את זה, הגיע הזמן. הציבו לעצמכם יעד ניהולי, ובמהלך מילוי תפקידכם דונו עם הממונה עליכם באפשרויות הקידום שלכם. שאלו באופן ברור ובהיר מה הצעדים המעשיים שעליכם לנקוט כדי להתקדם לשלב הבא בהיררכיה ואל תהססו לבקש הכוונה.
  2. חפשו פרויקטים חדשים – הפגינו רצון להתמודד עם אתגרים חדשים ואל תחששו "לקפוץ למים" העמוקים. קחו על עצמכם פרויקטים שלא ביצעתם ולא התמודדתם איתם בעבר, מבלי להירתע. גילויי יוזמה ואומץ הם תהליך חשוב באימוץ מאפיינים ודפוסים ניהוליים.
  3. מצבו את עצמכם כמומחים – אל תקפאו על השמרים, פתחו מומחיות בכל מה שקשור לעולם התוכן של המקצוע שלכם.
    צאו ללימודים, השתלמו, התעדכנו וחפשו דרכים חדשות לשיפור המקצועיות ולהעשרת הידע שלכם באופן מתמשך ומתמיד.
  4. הכירו את הארגון שלכם – הישארו מעודכנים בכל מה שקורה בארגון בו אתם עובדים, בתוך המחלקה שלכם ומחוצה לה.
    הטו אוזן למה שקורה סביב, השתדלו ליצור קשרים עם גורמים ממחלקות אחרות ולהיות מעורים בנעשה.
  5. היו אנשים של אנשים – גלו פתיחות לעבודה עם אנשים מסוגים שונים ועם מגוון טיפוסים וסגנונות עבודה.
  6. גלו גמישות – תמיד שריינו מקום לשינויים בלוחות הזמנים, ביעדים ובתחומי האחריות. היכולת להסתגל לשינויים (גם אם בלתי צפויים) היא תכונה חשובה ומקדמת והכרחית למנהל טוב.
  7. אמצו גישה חיובית – אל תניחו לתהליך מורכב או לאנשים פחות נוחים לרפות את ידכם, להחליש אתכם או לתסכל אתכם. היו בטוחים ביכולות שלכם והפגינו ביטחון וחיוניות.
  8. היו הישגיים – הפגינו תשוקה לנצח. הילחמו על הרעיונות שלכם ואל תוותרו!
  9. עלו מעבר לציפיות – צאו מהקופסה. הגדילו ראש. לכו צעד אחד או שניים רחוק יותר ממה שמצפים מכם, כאשר הדבר עשוי להוסיף ערך לפרויקט או למשימה שאתם מבצעים.
  10. חפשו לייעל – רק מפני שדברים מבוצעים בדרך מסוימת אין פירוש הדבר שלא תוכלו למצוא דרכים לשיפור התהליך. זכרו כי מרבית האנשים נוטים להיות מקובעים, ומי שמחפש/ת לעלות על מסלול להצלחה בקריירה, חייב/ת למצוא דרכים כדי להתבלט.

מעבר לכל זכרו! ניהול הוא לא משימה קלה. עליכם לרצות אנשים רבים עם צרכים מגוונים ושונים, לעיתים סותרים, ובמקרים רבים מציאת נקודת האיזון היא מורכבת למדי.

אם אינכם חוששים מן האתגר ותפעלו בתבונה קיים סיכוי לא רע שתוכלו להיות מנהלים טובים וסוחפים!