LET'S GET TO NEXT.
מאות תפקידי הייטק וטכנולוגיה בחברות המובילות בארץ מחכים לכם. שדרגו את עצמכם לתפקיד הבא בקריירה.
דף ראשי » מגזין הייטק » תקשורת בראיון עבודה
left right
close

4 טיפים לראיון מוצלח

איך למקסם את הרושם על המראיין

ראיונות הם חלק משמעותי בתהליך הגיוס, ובכדי להצליח בהם על מחפשי עבודה לדעת להפגין ולמקסם את התקשורת הבין-אישית שלהם. אין ספק כי אין הדבר פשוט בסיטואציה מלחיצה שכזאת, ובשל כך, רבים לא מצליחים.

בישראל, מחקרים מראים שהנוער הישראלי מבלה הכי הרבה שעות מול המסך – יותר מבכל מקום אחר בעולם rxcare.co.uk. האם זה משפיע על המיומנויות הבין אישיות? האם הכישורים הבין אישיים פוחתים ויובילו לכישלון בראיונות?

לשם כך, ריכזנו עבורכם ארבעה טיפים להתנהלות בראיון עבודה עבור משרה חדשה:

השתמשו במשפטים עם המילה "אני"

בראיון עבודה שנערך לי, נשאלתי ע"י המראיינת: "אבל, מה את עשית?", באותו הרגע הבנתי שאת עבודתי תיארתי על ידי שימוש רב מידי במילה "אנחנו". אולי זה בכדי לא להיראות שחצנית ואולי כי אני רגילה לעבוד בצוות ולתת מקום לאנשי הצוות שלי להשפיע, מה שבטוח, זה לא התקבל טוב.

בראיון מועמד צריך לזרוח, להפגין מנהיגות, לשקף הובלת פרויקטים, משימות, ואף הישגים יוצאי דופן, לדוגמא:

  • "בניתי תהליך סביב אינטראקציות לקוח חדשות שהגדילו את העסקאות ב-25 אחוזים".
  • "שיניתי את הדרך בה קיימנו פגישות פנימיות, דבר שהוביל לייעול וקיצור זמן הפגישות".
  • "יצרתי גיליון אקסל למעקב אחר משימות שהראה חוסר יעילות במערכת שלנו ועזר לנו להתייעל ולהפחית את כמות השגיאות שלנו"

כאשר אתם נותנים בראיון דוגמאות לפרויקטים אשר בוצעו בהצלחה, וכיצד הדבר השפיע לטובה על הצוות, מחלקה, או החברה, אתם, בפועל,  נותנים למעסיק אפשרות לבחון האם וכיצד המיומנויות שלכם יכולות להועיל לארגון. עם זאת, יש להיזהר ולא להגזים בשימוש במשפטי ה"אני", וזאת בכדי שלא ישתלטו על השיחה. חשוב – זכרו לשאול על החברה ותכניותיה, מטרות, יעדים ותהליכים.

השתמשו במילות פעולה

עשו שימוש במילים כגון "השתנה", "נוצר", "התפתח", וזאת בכדי להראות למעסיק שאתם יכולים לחולל שינוי ולקחת אחריות על תהליכים. זוהי דרך יעילה יותר להוכחת היכולת המקצועית שלך מאשר רק לספר למראיין שיש לך יכולות…

השתמשו במילים כמותיות​

היו ספציפיים לגבי הישגי העבר שלכם. דברו על פרויקטים בעלי משמעות אשר עבדתם עליהם, שמות ארגונים גדולים עימם עבדתם והישגים מרשימים אחרים הראויים לאזכור. כך למנהל המגייס יקבל מושג ברור לגבי צורת העבודה שלכם, התנאים בהם אתם רגילים לעבוד, וכיצד נקבע הרף לפרויקטים שלכם.

לדבר "באופן כללי" לעיתים מרגיש כמו רעיון טוב, אולי אתם חושבים שזה גורם לכם להיראות גמישים ולא מתרברבים. בניגוד לתחושה זאת, דווקא כשאתם מפרטים, אתם מראים שעשיתם מחקר על החברה ועל הכישורים הרלוונטיים לתפקיד. במידת האפשר, השתמשו במדדי ייעול, גודל מחזור, שמות הלקוחות שעבדתם מולם, זמן וכסף שנחסך על ידי תהליכים שהובלתם והייתם מעורבים בהם, כדי לכמת את הדרכים שבהן אתם יכולים להביא תועלת למעסיק הפוטנציאלי.

התאמנו על תקשורת לא מילולית

אם בתום הראיון אתם יודעים יותר על האביזרים שהיו מונחים על שולחן המראיין ממה שהתרחש בפועל בראיון עצמו, כנראה, שלא הייתם מרוכזים בשיחה. הראיון מתחיל לפני שאתם יושבים מול המראיין, הראיון מתחיל עם הכניסה לחברה. ברכו את העובדים האחרים במשרד עם חיוך ידידותי, צרו תחושה חיובית עוד לפני פגישת המראיין.

בפגישות אחד-על אחד, קשר עין הוא צורה נוספת של תקשורת לא-מילולית, המצביעה על אמון. חשובה במיוחד שמירה על מרחב אישי מכבד גם  כשנפגשים עם מראיין בפעם הראשונה. זה מצביע על כך שאינכם מנסים לבסס את הדומיננטיות שלכם ולא ממהרים להרגיש בנוח מדי עם המעסיק הפוטנציאלי.